Regnigt ridpass i vattenpölar

Blev tyvärr ingen hoppträning idag då det var jättemycket vatten i paddocken efter allt regn. Så vi sköt fram det till imorgon istället och hoppas på att det har torkat upp tills dess. Istället gav jag mig ut i regnet och bort till travbanan. Sigge var positiv och trampade på. Väl på travbanan var han väldigt framåt men lyssnade så fort jag tog tillbaka honom. På vissa ställen var det väldiigt mycket vatten så blev vattenträning idag. På två av tre ställen var det inte så jättedjupt så där galopperade jag igenom för att han skulle få jobba lite extra. Däremot var det rätt djupt och lång sträcka på det tredje stället, så där tog vi det lite lugnare. Red inte så länge om det blir hoppträning imorgon, men han kändes fin, så jag är nöjd.
 
 
Väl tillbaka till stallet kom ett blött ekipage. Sigge fick äta lite mat och torka lite medan jag fixade i stallet innan han fick gå ut i hagen igen, lilla plutten. Kan kännas lite konstigt att släppa ut honom igen när det regnar men jag vet att han innerst inne mår bäst av att vara ute och han har tillgång att gå in under tak om han vill.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0