San Quentin 12 april

 
Halv åtta satt jag på häst ryggen imorse. Fick helt själv välja vilken häst jag skulle rida och efter lite övertygande från Anna så tog jag San Quentin eller Fläcken som han kallas. Skulle tippa på att han är en liten storhäst precis över ponnymåttet men samtidigt så suger jag på det där med mätning och kategorier. 
 
Började med att skritta fram samt jogga igång i trav och galopp. Han testade lite i galoppfattningarna och blev lite tjurig, kröp ihop och "hotade" med att sparka bakut. Men galopp blev det iallafall och han hade verkligen trevliga gångarter. Stora för att vara så liten så det kändes som att sitta på en storhäst. Han var verkligen lätt i sidorna, en riktig gummiboll som hade hur lätt som helst för skänkelvikningar. 
 
Även fast jag bara red 40 minuter så blev jag svettig. Märks att jag inte ridit på länge eftersom jag inte red särskilt jätte hårt heller men endå blev ansträngd. 
 
På slutet blev han verkligen fin och trevlig. Avslutade med att skritta av lite utomhus. 
 
 
Det gick faktiskt hyffsat okej så tror inte att jag behöver skämmas över att både Lena och Roland såg när jag red, haha.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0