Sigge imponerade idag!

Idag blev det äntligen hoppträning, som jag har längtat! Den senaste veckan har det inte alls gått bra i dressyren för mig och Sigge, jag har tryckt ner på mig själv och kändes som om vi nästan var tillbaka på ruta ett igen. Så idag bad jag Annelie rida honom först, dels för att jag ville att någon annan skulle känna på honom om det var något annat och dels för att rida loss honom då jag tror att han mest har varit väldigt stel. Jag började skritta fram och travade några varv, tyckte att han kändes lika seg och omotiverad som resten av veckan. Så Annelie fick hoppa upp, efter några steg gick han i form och var redan fin. Haha tecken på att det hänger på ryttaren! Hon red loss honom ordentligt och la märke till saker som aldrig skulle ha kommit på själv så det var bra. Hon tyckte att han kändes mycket finare än för ett halvår sedan när hon red honom sist vilket kändes kul att höra. Han fick jobba på ordentligt och var riktigt fin måste jag säga!
 
Sedan fick jag hoppa upp och med Annelies hjälp jobba vidare. Det var en helt annan häst än den jag hade skrittat igång! Han tramapde på, var aktiv och så otroligt mjuk, med på ett helt annat sätt. Fick känna några saker som vi nu ska jobba vidare med, alltid roligt att ha något specifikt att jobba med tycker jag. Så fin som han var då var det länge sen han var. LYCKA!
 
 
Han fick pusta ut en liten stund och sedan började vi hoppa. Vi fick hoppa en serie med först en studs med två hinder, sedan ett galoppsprång till en oxer. Sigge hoppade som en Gud! Oxern låg till slut på 1.10 m och han hoppade den utan minta lilla ansträning. Vi hoppade nästan en precis likadan serie i höstas och då fick han verkligen ta i för att komma över den höjden. Nu var det lätt som en plätt tyckte Sigge. Han har då allt blivit lite spänstigare min gamla gubbe!
 
Avslutade med att hoppa några språng på ett björkhinder som kom rätt snabbt efter svängen. Hoppa det hindret också på 1.10 och jösses vad bra han hoppade. Är så stolt över honom efter idag, vilken skillnad det har blivit sedan jag började träna ordentligt. Måste säga att jag faktiskt är imponerad över honom i dressyren också, trodde inte han skulle vara så fin :') Älskade häst!<3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0