Taggad till tävling!!!

Tillbringade flera timmar av dagen i stallet och fixade inför imorgon. Började med att mocka och göra iordning maten, därefter putsade jag alla saker, tillsammans med Camilla och Annelie vars hästar också ska tävlas, vi är ett gäng som åker iväg imorgon från stallet, himlans trevligt tycker jag! När sadel + sadelgjord, träns + martingal och stövlar var rena packade jag ihop lite saker som ska med. Efter det var det Sigges tur! Efter en timme såg han skaplig ut och jag nöjde mig. Efter en hel del pyssel med honom gick vi en promenad för att han skulle få röra sig lite innan han ställdes in i boxer för natten, ren och fin.
 
Hela dagen har jag varit grymt nervös, har knappt kunnat äta, hur nervös kommer jag inte vara imorgon då? Johanna är snäll och hjälper till att köra Sigge och vi åker dit tillsammans med Annelie, Camilla och hennes häst. Annelie och jag går banan tillsammans, vilket känns jätteskönt. Därefter är det bara att hoppa upp på Sigge och börja värma upp. Nästan bättre att det blir lite stressigt för då har jag inte riktigt tid att oroa mig för saker och bli ännu mer nervös. Men det ska verkligen bli sjukt roligt!!
 
Klockan ringer 5 imorgon så dags för mig att sova lite. Bjuder på bilder från dagen:
 
Fick mig några rejäla pussar, han har verklige blivit social och mysig den senaste tiden:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0