Vad vore jag utan dina andetag

Idag var ett pass på travbanan inplanerad för Sigge och mig, för att träna kondition. Däremot så har det blåst massor här idag, så att rida igenom skogen där träden vajade rejält för att sedan komma ut på en helt öppen plats kändes inte som en så bra och rolig idé. Jag var absolut intepå humör för paddocken, så det fick bli ridning fram och tillbaka på vägen vid stallet istället.
 
Red på en ganska kort sträcka, då underlaget var bäst där. Till en början hade jag ingen fantasi allt, Sigge gick med huvudet upp i vädret och verkade inte riktigt vara på arbetshumör. Började att jobba med min egen sits, tänkte på det som Annelie har tjatat på med om, försökte att tänka på genom hela ridpasset. Under tiden jag red kom jag på olika övningar, blev mestadels temopväxlingar, avsaktningar och igångsättningar. Sigge blev faktiskt väldigt mjuk av det och kom loss rätt bra. Det märktes verkligen att han har blivit mycket starkare under vintern. Idag gjorde tränade vi bland annat galopp - halt - galopp och han gjorde det hur bra som helst, max ett skrittsteg emellan tog han. Fick honom att gå väldigt samlat dessutom, kunde varit bättre men en bit vägen tycker jag allt! Han var riktigt fin och är det bättre väder imorgon så får det bli travbanan då!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0