11 augusti

 
Hann inte blogga igår men var iallafall ute på en härlig förmiddagstur. Mycket galopp och Enter fick sträcka ut ordentligt på en av grusvägarna. Det var längesen jag lät honom verkligen trycka på men igår kunde jag inte låta bli och jäklar va snabbt han kan springa!
 
Idag blev det verkligen ett styrkepass för både honom och mig. Bom- och småhinderjobb. Hade lagt fram 6 travbommar med rätt normala mellanrum, 3 galoppbommar på en volt och sen hade jag två tunnor bredvid varandra. När jag la fram alla grejer tyckte jag att tunnorna såg helt okej ut men när jag väl satt på hästryggen så blev det ett väldigt smalt hinder. Fick verkligen jobba för att han inte skulle kunna smita på sidan då det inte var några hinderstöd som hjälpte till, det var bara att rama in för allt jag hade! 
 
Travbommarna använde jag lite som ett fusk när han blev lite övertaggad då han blev tvungen att lugna ner sig över bommarna. På galoppbommarna fick Enter verkligen anstränga sig men han gick även jätte bra över dem. Jobbade igenom hela sig och gick i en jätte bra form när han lyckades hålla sig lugn. 
 
 
Avslutade med att ställa upp ett räcke på 70 cm där jag hade travbommarna och tog 4 språng på det. Han var jätte fin genom hela passet med en bra form och bjudning.
 
Efter varje pass med bommar eller hinder så är jag fortfarande lika förvånad att han alltid hoppar. När man väl har blivit van vid att han ska stanna så förväntar man ju sig att han ska stanna men när han inte gör det så blir man ju nästan lyrisk. Bara att gå ifrån att han kunde tvärstanna på en bom och hoppa över den för att han var rädd till att hoppa hinder på första försöket är verkligen en stor grej för oss! 
 
Såhär såg det ut från början.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0