16 augusti

 
Blev en lång dag i stallet idag. Började med att åka ut till Erikslund för att köpa impregneringsmedel till de täcken som är nytvättade. Fick även med mig ett par Back on Track stallskydd till kassan. Har tänkt att jag ska köpa dem senare men tänkte att det spelar väl ingen roll om jag köper dem nu eller om några veckor, det försvinner ju ändå lika mycket pengar från kontot.. 
 
Väl i stalllet så fyllde jag på en liten kärra torv i min box, men jag fick börja med att mocka min egna box som jag mockade innan jag åkte hem från stallet igår. Blir less när folk använder min box nu när dem får använda stallet igen och speciellt när dem varken mockar, gör rent krubban eller tar undan hö/vattenhink när dem stått i den. Iallafall så fyllde jag på torv som jag gjort varje dag i några dagar och snart har jag så mycket som jag vill ha sen när dem ska stå inne på nätterna. 
 
Därefter tog jag in Enter, Lilly och Tasty och gav dem mat. Efter det kom Cissi ut så då passade jag på att sortera ut våra höpåsar som har legat i en klump alla tillsammans, jisses va många höpåsar det var. Impregnerade fem täcken och måste kanske spreja på lite till imorgon. 
 
Medan Toppen skoddes så passade jag på att frisera Enters man, svans, hovskägg och kronranden. Måste nog plocka lite i manen imorgon beroende hur den ser ut, den var helt okej på håll men när man stod nära var det lite brister här och där. När Toppen var klar så tog vi en ridtur tillsammans i Stora skogen och avslutade med att trava över stubben. 
 
När vi red så fick Lilly och Tasty gå ut igen för dem ska få sova inne i sina boxar inatt så då släppte jag ut dem en stund igen. Alltså i början sprang Tasty runt och skrek efter Enter som en galning. Hon sprang från det ena ledhålet till det andra och skrek. Lilly stod helt lugn och gnäggade någon gång medan Tasty sprang runt där. Hon lugnade sig innan vi red iväg men när vi kom tillbaka så skrek hon lite igen och det första som hon gjorde när Enter kom ut i hagen igen var att gå fram till honom och tryckte upp mulen i hans ansikte och sen gick hon efter honom medan Lilly stod en bit bort. 
 
Kan tänka mig att Tasty kommer bli lite dryg i höst.. 
 
 
Gamla bilder. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0