17 augusti

 
Idag blev det en sån där lång dag i stallet igen, kom ut vid ungefär halv tolv och var hemma igen vid sex. Innan det så var jag ut vid sju och släppte ut Enter, Lilly och Tasty också. Men jag fick mycket gjort under tiden men har mycket kvar känns det som. 
 
Pappa och jag fixade klart i Enters box. Flyttade krubban, satte upp vattenhinken på rätt ställe, skruvade upp hållaren till Enters Likit slicksten och så klart hans saltsten åkte upp. Jag fyllde även på med torv det sista så nu är det enda som fattas är att Enter står inne på nätterna och när det blir vet jag inte men jag hoppas på rätt snart - vill komma in i rutinerna igen! 
 
Har även städat mycket och fyllde upp en box inne i stallet med lite fuktig torv som ska få torka lite, tiden gick väldigt fort och det kändes som att jag gjorde en miljon saker där ett tag. 
 
 
 
Enters box efter "renoveringen" 
 
Red även ut med Cissi och Toppen. Vi började med att skritta en kortare runda i Stora skogen. Enter var rätt spänd i början när vi kom in i skogen då han fick gå först men han slappnade av efter ett tag i täten. Vi stötte även på en älg som skrämde livet ur mig, men Enter tog den med ro. Avslutningsvis red vi runt lite planlöst på stubbarna som finns kvar utan någon direkt tanke. Lite trav och lite galopp. Inte det minsta krävande för Enters del. En sak som är väldigt bra med stubbarna är ju att det blir mycket rakriktning - det är ju inte ofta man sitter på en volt och jobbar utan det blir ju mest konditionsträning. Mycket bra för Enter! 
 
Imorgon är planen att Enter ska få ett bad och sadlarna plus tränsen ska smörjas. Kommer inte rida imorgon då Linda ska låna honom på en ridtur, skönt för då hinner jag lägga tid på putsningen! Har även tänkt att ta några uppställningsbilder att jämföra med dem jag tog i början av sommaren då jag tycker att han har börjat biffa till rumpan lite. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0