19 augusti

 
Avklarat första dagen på det sista skolåret - studentåret! Var lite vemodigt att gå upp imorse men kommer ha en rätt chill vecka framför mig så det känns helt okej nu. Även varit och gjort halkkörningen! Hur kul som helst! Vill göra det igen, synd att det är så dyrt för annars skulle man ju lätt göra det igen. 
 
Direkt efter halkan så åkte jag ut till stallet. Började med att mocka boxen eftersom dem sov inne inatt, fixade iordning lite mat till Enter och sen tog jag in honom. 
 
Började med att rida i en av hagarna, joggade igång honom i trav och galopp samt testade broms och böjde lite i honom. Efter ett tag blev Rossi själv i hagen bredvid oss och började härja runt som en galning och då blev Enter stressad av honom så valde att rida till paddocken och fortsätta där. Verkligen ett bra val, Enter var hur fantastisk som helst där uppe.
 
Provade att jobba lite med galoppombytena och till slut kunde jag ligga helt på en åtta och göra galoppombyten vid volt bytet varje gång. Han tappade varken takt, tempo eller blev för het i skallen - vilket han gärna kan bli tyvärr. Men har var verkligen fin idag, dagar som dessa är det helt otroligt att rida! 
 
Denna bild är ifrån 26 juni om jag inte gissar fel. 
 
Och denna är från idag. Tycker han har börjat muskla på sig på rumpan - vilket syns speciellt från ryggen. Även bogen ser fylligare ut och så klart har magen växt lite grann! Dock står han lite under sig med frambenen men rätt hyffsad bild ändå. 
 
Enter tyckte att jag blev lite tråkig när jag ville att han skulle stå rakt och stilla med öronen framåt så han hittade på sin egna pose. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0