9 augusti

 
Åkte ut till stallet på morgonen för att måla klart uteboxarna. Det har verkligen blivit en stor skillnad och det är mycket finare där ute än vad det var innan vi målade. När målningen var klart så red jag Enter, igår fick han ju stå eftersom det började regna när vi hade målat klart. 
 
Red på paddocken och fokuset låg på att han skulle släppa. Har nog bara ridit på paddocken två gånger innan idag sen han fick sin vila så med tanke på hur han var första passet så gick han bra idag. På slutet blev han riktigt fin. Känner att jag själv måste ta det lite lugnare nu när han inte riktigt är där han var innan, jag förväntar mig helt enkelt att han ska gå på ett speciellt sätt och sen när han inte riktigt klarar det än så går jag på honom för hårt en kort stund. Han kommer dit även om jag blir irriterad eller inte så jag måste liksom ta ett steg tillbaka i dem stunderna. 
 
Avslutade med att skritta ut i lilla skogen tillsammans med Cissi som håller på och sätter igång Toppen efter en 6 veckors vila. Var trevligt att ha sällskap av dem igen trots att jag blev genomblöt av allt vatten som var på träden. 
 
Efteråt så stod Enter och Toppen och höll på som bara dem kan. Kliade varandra, bet lite på den andra och gjorda saker som bara Toppen och Enter gör tillsammans. Riktigt kompisar dem där två och jag tror dem saknar varandra nu när dem går i olika hagar. 
 
Sen släppte jag ut Enter i hagen och gav både honom och Lilly mat. 
 
 
Tasty fick dela med Enter i början men sen tyckte Farbror Enter att hon fick maka sig från käket. 
 
Fick höra att Enter hade legat ner i hagen en förmiddag en bra stund, då hade till slut Tasty gått fram till honom och krafsat på honom med frambenet för att han skulle resa sig. Gulle. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0