.

Hoppträningen i torsdags gick varken bra eller dåligt tycker jag. Sigge fick jobba som bara den i början innan lite vila och sen blev han pigg till banhoppningen. Han lossnade ordentligt och fick lite saker jag ska tänka på och jobba med. Men i övrigt kändes det väldigt neutralt, inte superbra men heller inte dåligt.
 
Bilden är tagen ur en film från träningen, därav kvalitén.
Idag jobbade jag Sigge på paddocken men fokus på lösgjordhet som vanligt. Det är alltid prio ett under ridpassen för blir han inte mjuk och lösgjord kan jag liksom inte jobba vidare heller. Men han var fin faktiskt! Jobbade en del på volt och gjorde lite övergångar där jag såg till att han skulle lyssna ordentligt. I och med den övningen kom han igång lite med bakdelen samt blev mer uppmärksam på mig, så jag är nöjd.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0