Kort om gårdagen

Igår fick sig Sigge, och jag, ett ordentligt trim-pass på paddocken. Sigge var stel som en pinne men lossnade lite, dock inte så mycket som jag önskade, men det tar några ridpass för honom att lossna helt när han blir så där stel. Han var ändå rätt fin tycker jag. Jag hade två galoppbommar framme med 17 meter mellan, det vill säga normalt 5 galoppsprång. Varierade med att rida mellan 4 och 6 galoppsprång för att han skulle båda få länga sig och även korta sig. Han var duktig och lyssnade väldigt bra!
 
 
Efter stallet åkte jag ner på stan för en fika med Maria, köpte även ett par nya örhängen. Resten av kvällen spenderades på bilskolan för riskettan.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0