Senaste dagarna

 
Det var längesen jag var här inne. Tiden rinner bara iväg just nu men tänkte dra lite snabbt vad som har hänt de senaste dagarna med Enter. 
 
Onsdag: Hade först planerat att rida ut själv, men sen kom Jossan ut och frågade om vi skulle rida ut tillsammans. Tackar ju inte direkt nej till sällskap eftersom jag nästan bara rider själv just nu. Jag hade tänkt rida ner till Hagbyholm och galoppera eftersom det är så bra vägar där nere, Jossan tyckte också att det var en bra idé så vi begav oss ner dit. Det blev mycket trav och galopp om man tänker på vilken kondis Enter har just nu - ingen kondis alls. Men han skötte sig kanon och gick bra i täten. 
 
Torsdag: Blev en sen kväll i stallet tillsammans med Lena och en väldigt rolig ridtur. Alla ridturer med Lena är roliga, det går aldrig fel när man rider med henne. Vi var ute i ungefär 2 timmar på en runda bakom Prästgården och Grävlinge. Mycket trav och galopp och det behövs verkligen. Mycket skratt och prat blandat med fantastisk ridning i skog och mark! 
 
Fredag: Idag blev det trimm på paddocken. Usch vad dressyren har försvunnit under sommaren. Enter stod emot mycket i början och jag gjorde inte saken bättre. Ångrar att jag inte tog ridstövlarna för fick liksom inget stöd överhuvudtaget. Mot slutet gick han bättre och högergaloppen var jättefin men vänstergalopp orkade han inte hålla samma rytm, takt och tempo så där blev det mer fart. Måste börja rida mer dressyr och bygga upp honom igen för att få tillbaka den där fantastiska dressyren som vi hade innan hans vila. 
 
Imorgon ska jag ut på morgonen för en ridtur med Jossan igen, passar på innan det blir så varmt för det ska ju bli upp emot 30+ imorgon, puh. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0