Stallet i klackskor!

Dagen började med avslutning på sommarlovsentreprenörerna, där jag har sommarjobbat, med lunch och möte på stadshotellet. Klänning och klackar var dagens outfit. Skulle egentligen inte kunna komma ut till stallet idag då min moppe har gått sönder och skulle på middag under kvällen, men så fick jag tag på Johanna som var på stan och skulle till stallet. Självklart åkte jag med henne ut för att kunna aktivera Sigge lite. Så i klänning och klackar klev jag ut på stallplanen. Dock hade jag sprungit en snabbis till H&M innan för att köpa en tröja att ha på mig, så jag kunde iaf byta till t-shirt. Fick även långa ett par ridbyxor av Annelie så allt löste sig. Dock fick jag skoskav efter att ha gått omkring i mina ridstövlar utan strumpor hela tiden, så direkt när jag ridit klart bytte jag till strumpbyxor och klackskorna. När det sedan kom en man för att hämta sin hund på hunddagiset som är där, fick jag en del konstiga blickar när jag släpade vatten och skurade badkaret i svarta klackskor. Meeeeen, vad gör man inte för hästarna?
 
Sigge fick iaf ett lugnt dressyrpass, jag visste inte riktigt vad jag skulle göra och Sigge verkade inte speciellt motiverad han heller, så det blev mest en ond cirkel.
 
 
 
Imorgon väntar stallet hela långa dagen. Jag ska rida två, eventuellt tre, hästar och säkert en hel del andra sysslor också. Så, imorgon är det dags att gå upp tidigt igen och fixa matlåda som ska med!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0