Tiden rinner iväg på sommaren!

 
Har verkligen inte haft tid att sitta vid datorn sedan i söndags. Det känns som att jag har jäktat runt i fyra dagar och nu fått lite lugn och ro, men det har verkligen varit fyra roliga dagar. 
 
I måndags var jag först i stallet och red en lugnare skritt runda med Enter, därefter åkte jag ju med Ida till hennes stall där hon har Sigge nu. Kul att träffa både Ida och Johanna samt Sigge och Fröken igen. Också kul att se stallet där dem står och såklart att få rida Sigge igen! När jag kom hem var det bara att duscha och sen åka till Hallsta för att hänga med lite vänner. 
 
I tisdags var jag och mamma först på kyrkogården innan det bar av till Eskilstuna med vännerna för att käka glass på Slagstaglass och sen tog vi en tur på Tuna Park. Kul med en mindre roadtrip med världens bästa klan! När jag kom hem vid ungefär 5 så var det bara ut till stallet igen och rida på STUBBEN som dem precis hade skördat! Gud va kul det var. Enter drog på som en dåre och vi "tävlade" mot en och annan bil som körde på vägen utanför. 
 
I onsdags hade jag först en körlektion vid lunch som gick rätt okej, blev utsatt för mycket olika saker som man väl kommer bli utsatt för när man väl kör själv. Det var mycket att tänka på helt enkelt. Sen åkte jag till stallet och red igen på stubben men då var Cissi med så det blev lite lugnare. Red runt lite medan hon skrittade på Toppen. På kvällen hade jag och mina kära vänner en pizzakväll hemma hos mig med massa prat och skratt. 
 
Idag var jag och mamma först nere och lunchade på stan tillsammans innan vi åkte på lite ärenden åt mormor. Därefter åkte jag till stallet och idag började jag rensa upp lite vid uteboxarna då stallet får användas igen så då kommer inte uteboxarna användas av alla hästar längre utan bara av Enter, Lilly och Tasty som ska stå där ute. Har tänkt att fortsätta göra iordning min box så det bara är att ställa in dem när vi ska det. Red idag tillsammans med Sara på Lady. Blev en lugn ridtur på stubben och sen avslutade vi med att skritta på cykelbanan hem. 
 
I helgen är det tänkt att jag ska fixa iordning vid uteboxarna + göra klart allt med min box, möjligen impregnera lite täcken, Enters man ska ryckas, Enter ska badas, svans+hovskägg och annat trimm ska trimmas och har även tänkt att sadlarna och tränsen ska smörjas. Det låter typ som att vi ska ut och tävla, haha. Nej men Enter ska bli fin igen efter sin sommarperiod då jag låter han bli rätt ful för ögat (manen och sånt). Mycket att göra nu innan skolan drar igång på måndag! 
 
 
Hahah, alltså Enter ser dräktig ut på den här bilden! 
 
Lilla familjen! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Josäfin Andersson

första bilden var himla härlig! Snygg balans av ljus av färger :D

Svar: Åh tack! :D måste säga att bilderna på din blogg är helt fantastiska :D
fullblodsmupparna.blogg.se

2013-08-15 @ 23:04:32
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0