Två hästar och ingen vila!

Kom till stallet strax innan kl 8 imorse för att vara med när Sigge skulle skos. Såklart så har min hovslagare fått ryggskott så han kunde inte komma förra veckan, men som tur var så skulle en av Annelies hästar skos idag så då kunde hennes hovslagare ta Sigge också. Det var verkligen skönt, för kände verkligen att Sigge behövde få nya skor. 
 
När hovarna var fixade så fick Sigge gå ett dressyrpass på paddocken. Han var faktiskt lite piggare idag vilket var kul, alltid lättare när man har mer bjudning tycker jag. Fokus låg på, precis som alla andra dagar, lösgjordheten. Red med gramanen för att få lite hjälp. Sigge har varit väldigt stel de senaste dagarna så kände att jag behövde lite hjälp att verkligen få loss honom. Han verkar faktiskt trivas bra på gramanen, han går mer med öronen framåt och trampar på mer. Tränade lite på förvänd galopp och annars mest lösgörande övningar. Han var fin och jag är faktiskt riktigt nöjd med honom idag!
 
 
Direkt när jag var klar med Sigge var det bara att tränsa en av Annelies hästar som jag skulle rida. Åh vad det är kul att rida en helt annan typ av häst ibland! Denna häst är betydligt nättare i kroppen än Sigge och har ett annat steg, är mer känslig också. Visste inte riktigt vad jag skulle göra, men Annelie tipsade om temopväxlingar så tränade på det och annars också mest grunläggande saker så som volter och att han skulle lyssna. 
 
Nu kom jag precis in från en långpromenad med hunden och ska fixa en del här hemma innan jag ska möta upp Fahrim på stan. Under kvällen ska jag även hinna plugga lite körkortsteori. Mitt rum skulle behöva städas också... Har en del att göra så måste skynda mig nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0