2013-12-28

Klockan ringde tidigt imorse, jag drog på mig stallkläderna och åkte till stallet där jag sedan hjälpte Annelie att lasta en av hennes hästar och åkte sedan med henne till Skästa. Hon skulle träna och jag var sugen på att titta, dels för att det är roligt, dels för att det är lärorikt och intressant. Men även för att få lite inspiration då jag är helt lost på idéer nu för tiden. 
 
Väl tillbaka till stallet skulle jag ta in Attityd, men när jag kommer ut till hagen möts jag av min vita häst som har helt blodiga framben, stressar ut i hagen och får till slut in honom. Som tur var stod Annelie och mockade samtidigt så jag ropade på henne och hon kom och hjälpte mig. Jag spolade av benen men det var svårt att få bort att blod, tillslut får jag bort det mesta och tar in honom i stallet. Hittade tre små sår på frambenen, två på det vänstra och ett på det högra. Hur han har fått dem kan jag inte förstå och han var varken halt, varm eller öm, så det såg nog bara värre ut än vad det var. Hans ena knä hade svullnat lite men hoppas på att det inte är värre imorgon. Så idag blev det ingn ridning utan longerade honom i stället en välldigt kort stund, för att få ner svullnaden och kolla så att han verkligen inte var halt, vilket han inte var. 
 
Bilden är från den dag han kom till mig, bara någon timme innan klev han för första gången in i stallet och i torsdags firade vi 2 månader. Min jätte-bebis!
 
När jag var klart med allt som skulle göras i stallet följde jag med Annelie igen till Skästa för att lyssna på en veterinär som var där och föreläste. Verkligen intressant att lyssna på, hon pratade om olika skador och hur man kan förebygga dem. Lärde mig en hel del faktiskt!
 
Imorgon ska jag upp tidigt igen för att följa med Annelie till Skästa igen, imorgon följer även Johanna med som äntligen har kommit hem nu! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0