Äntligen helg!

Attityd  vilar veckan ut så blev bara att mocka och fixa allt idag. När jag kom ut till stallet kom precis Lisa in efter en ridtur med Sigge. De hade varit ute på ett stort fält där det var bra underlag och Sigge hade varit superpigg! Superkul att höra att det är sådan krut i gubben, hon sa att hon inte trodde att Sigge kunde galoppera så fort som han hade gjort, men jo då, han är snabbare än man tror! ;) Sigge gick ju faktiskt på galoppbanan när han var två år, men skolades sedan om till allroundhäst. Han har inte ritkigt dem tävlingsnerverna men nog kan det bli ordentligt med fart på honom när han väl är taggad. Då gäller det att hålla i sig hårt kan jag säga. Eftersom Sigge har fått så mycket päls den senaste tiden så blev han jättesvettig av ridturen. Så han fick stå inne i Attityds box och äta lite samt torka medan jag mockade och fixade maten. 
 
Efter stallet åkte jag till Glada hästen och köpte lite mat till mina små hästar. Man märker vilket skillnad det är att ha två hästar jämfört med en, maten tar ju slut jättesnabbt nu för tiden, haha. Väl hemma gjorde jag pizza och firade att helvetesveckan är över i skolan och att jag bara har ett kemiprov kvar innan jag kan ta jullov. Så med pizza, julmust och en bra film har jag spenderat kvällen men nu är det snart dags att dejta kudden. 
 
 
Imorgon ska jag upp tidigt för att åka till stallet, sedan väntar jobb mellan 11-19, likaså söndag. Vi hörs! Godnatt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0