Dagens andra häst och tankar

Denna vecka har jag ju även hand om Johannas häst Fröken, som jag red idag. När Attis var färdig åkte jag hem för att äta lunch med min syster som sedan följde med till stallet medan jag red Fröken. Jag värmde upp samtdigt som Annelie var på paddocken och efter att ha värmt upp skrittade vi runt och snackade lite. Jag tycker det är supersvårt att komma på vad jag ska göra på ridpassen nu för tiden. Jag sitter mest och gör samma saker dag efter dag. Så Annelie tyckte att jag skulle rida på en stor volt och hoppa över ett litet hinder som stod på paddocken, vilket fick bli dagens aktivitet för Fröken. Jag brukar tycka att hon blir lite för pigg och dragig när man hoppar men idag var hon superfin, Lugn och harmonisk samtidigt som hon hade ordentlig aktivitet i stegen. Johanna har gjort ett bra jobb med henne! 
 
 
Imorgon ska Fröken få röra på sig igen, vad jag ska göra då är ännu inte bestämt. Får väl fråga Annelie, haha, vilket jag typ alltid gör när jag har brist på idéer. Måste säga att jag tycker det är superbra att ha en sådan stallägare, som är delaktig i hur det går i såväl ridning som hantering, som alltid frågar hur det är och som man kan prata med oavsett vad som har hänt, både angående hästarna eller privat. Sen har jag stått i bra stall tidigare också men jag ångrar inte en sekund att jag flyttade hit för över ett år sen, med tanke på hur mycket jag har lärt mig och hur många fler möjligheter som har öppnats för mig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0