Fina Attityd!

Åkte ut till stallet tidigt imorse för att fixa allt till Attis och även rida. Det regnade som tusan när jag skulle sitta upp och tror inte jag var speciellt populär hos Attis när han skulle jobba på paddocken i regnet. Han var faktiskt lugn idag, jämfört med vad han brukar vara. Jobbade med förvänd galopp och galoppombyten. När han får göra byten brukar han alltid bli övertaggad och ska börja bocka och dra järnet men idag höll han sig på mattan och var så himla duktig. 
 
Efter en stund kom Annelie ut och hjälpte mig. Jösses vilken annan häst han blev säger jag bara, det som jag hade tyckt känts så bra var låååååååångt ifrån detta. NU gick han ordetligt och jobbade som han skulle. Jag har alltid tyckt att Sigge har varit mycket häst att rida och han kräver verkligen sin ryttare för att jobba, och det kan nog de flesta som har ridit Sigge intyga. Jag tycker fortfarande att Sigge inte är den lättaste hästen att jobba, men han är ingenting jämfört med Attityd. Här snackar vi häst som kräver sin ryttare. Han vill mest gå i sitt eget tempo med huvudet uppe i vädret. Att han dessutom är jättestor och lång gör inte saken bättre.
 
Hur som helst så fick jag testa att rida på graman idag och med Annelies hjälp från marken blev han så jä*la fin!!! Alltså, sjuk vad maffig och rolig han var att rida idag! Fick verkligen den där "aha-känslan" när han gick rätt, så nu vet jag hur det ska kännas. Åh vilken fin häst jag har köpt egentligen. 
 
Två bilder för första eller andra hoppningen hemma när vi hoppade som högst 1.25 m. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0