Jag ville ha en pigg häst och det har jag fått...

Jullovet har äntligen börjat och det kommer verkligen lämpligt! Behöver släppa skolan för någon vecka och bara ta det lugnt. 
 
I måndags satte jag igång Attis efter hans minivila och han är rätt pigg kan jag säga. Har dragait ner på havren men han har fortfarande en hel del energi att ta av. Idag red jag ut med Annelie och Emma som tar hand om Sigge. Redan i skritten höll Attis på att studsa som bara den, när vi sedan började trava fick han ett ryck och flög upp i luften och då ska vi inte tala om galoppen. Annelie red först men vi bytte sedan för att Attis skulle lugna sig lite och mycket riktigt så gjorde han det men han drog några bockserier och helt plötsligt kan han tvärstanna för en liten vattenpöl. Haha, jag får träna min balans i alla fall. Sista galoppen red jag efter Annelie igen och då började han bocka som tusan och drog förbi Annelie och Findus. Det är inte lite häst att hålla heller kan jag säga. Men tror han fick ur sig lite ennergi idag iaf, imorgon ska han få jobba ordentligt. Kanske får be Annelie rida och blås ur honom lite energi. Meeeeen, han är faktiskt rätt rolig och jag ångrar inte en sekund att jag köpte just honom, men kanske har köpt en aningen för stor häst haha :P
 
Suddig mobilbild... 
 
Annars rullar livet på, denna vecka har jag även hand om Johannas häst Fröken, red ut på henne igår och det gick jättebra! Hon fick vila idag och ska också få gå ett ordentligt pass imorgon. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0