Uppdatering

Dagarna bara rullar på. Efter skolan åker jag till stallet och sedan sitter jag och pluggar tills jag somnar med böckerna i knät.
 
I onsdagas var jag och Attityd iväg på vår första Pay&Jump tillsammans och ja, jag ska väl vara nöjd med tanke på att det var första gången och att vi samma dag firade en månad tillsammans. I första klassen (90 cm) vad han så fruktansvärt spänd och tittig på allt och alla, varenda hinder var "läskigt". Då blev jag, som var nervös innan, inte mindre nervös och då red jag inte ordentligt utan typ lät honom springa bredvid två gånger men annars så tog vi oss över alla hinder på ett eller annat sätt. I andra klassen (100 cm) gick det betydligt bättre. Då hade han fått se banan en gång och jag var mer på hugget, då var han även lite piggare, så den klassen red vi felfritt! :) 
Bild från vår första hoppträning på bortaplan för två veckor sedan på Skästa. 
 
Paddocken är för det mesta hårt nu för tiden så längtar bara tills snön kommer. Däremot har jag hittat ett fält som har varit relativt bra så där har jag kunnat både travat och galopperat, men inte så mycket och extremt försiktigt. Dock blir Attityd rätt pigg när vi är där och eftersom jag aldrig kan rida ur honom ordentligt så samlar han på sig mer och mer energi vilket resultetar i att han får små ryck ibland och flyger i luften. Eller så blir han rädd för något och flyr all världens fart. 
 
Idag blev jag sen till stallet och precis innan jag skulle åka frågade Annelie om jag ville följa med in till Skästa och rida i ridhuset. Hon skulle nämligen dit med en av sina hästar och hade en plats ledig i transporten. Så jag kastade mig i bilen, skyndar mig att göra iordning Attis och så åkte vi till Skästa. Det var endast egen ridning med jösses vad skönt det var att kunna rida ordentligt. Jobbade med galoppombyten och passa på att göra mycket galopparbete. Han fick några sprattt under ridpasset och då är det full fokus på att få honom lugn som gäller, men i övrigt är jag väldigt nöjd med ridpasset och Attis verkade mest nöjd med livet som vanligt! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0