10 februari

 
Idag kände jag för att känna lite på galoppen igen, vilket var längesen. Sist vi körde ordentlig galopp var 30 januari. Började iallafall med att skritta fram på en plogad väg innan vi red till en av hagarna. Den var helt orörd sen nysnön hade kommit vilket jag älskar. Ser så fint ut. Travade några varv runt hela hagen lite avslappnat utan några krav innan jag körde ett varv avslappnad galopp i varje varv som uppvärmning. 
 
När han var uppvärmd och klar galopperade vi mycket på en lagom stor volt, inte för liten så han fick jobba för mycket men med lite böjning i kroppen. Målet var att han skulle gå lugnt och inte springa iväg, medan jag fokuserade järnet på att sitta tillbaka, inte bli framåtlutad och ha blicken uppe. Satt hela tiden och sa till mig själv "Sitt tillbaka", "Sitt,sitt,sitt" och lyckades faktiskt rätt bra tycker jag. Tänkte även på att ha handen lågt hela tiden. 
 
Toppen, Enter, Rossi & Lady

Efter ett tag fick Enter jobba lite mer, tränade avbrotten + fattningarna och att han skulle vänta på mina hjälper. Kände även på några byten och dem blev för det mesta också bra! Längtar till en mjuk paddock nu. 
 
På slutet fick jag världens håll vid revbenen och jag klarade verkligen inte av att rida vidare på nått seriöst sätt. Avslutade med att köra två race med Enter som han tyckte var himlans kul! 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0