12 februari

 
Idag red jag min rackare igen. Vi red bort till en hage, han var spänd hela vägen dit eftersom man måste gå förbi en läskig bil lackerings lokal på vägen dit och dem var i full gång där inne. Men vi kom förbi iallafall trots en inte så övertygad Enter. 
 
När han var framskrittad så började vi trava på en stor åtta. Formen finns där, helt klart och det är så kul att se eftersom jag inte ridit någon ordentlig ridning sen paddocken var ridbar. Började sen galoppera fram och då började han konstra lite grann. Galopperade mot kortsidan som ligger mot en skog och då tyckte han att det var något läskigt så då vände han runt och skulle hem. Efter det kunde han inte släppa att det var något läskigt så han höll på och stressade upp sig, valde då att flytta till en annan del av hagen. 
 
När vi skrittade mot den andra delen slänger han upp huvudet, lättar i framdelen och skjuter ifrån med bakdelen. Höll verkligen på att göra en bakåt kullerbytta över rumpan, hamnade helt i bakvikt. Lyckades dock återfå kontroll och balans. Efter det skötte han sig jätte bra. 
 
Jobbade med galoppen och min sits. Avsaktningar och fattningar för Enter och en bra sits för mig. Enter var jätte duktig och jag får väl ge lite cred till mig själv också faktiskt. Avslutade med att göra två galoppombyten. Dem sitter så bra alltså. Dem som han hade problem med innan gör han hur bra som helst nu! 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0