17 februari

 
Idag hade jag tänkt rida ut själv men fick sällskap av Jossan som skulle rida på Pandora. Vi red ut i Stora Skogen i ungefär 50 minuter. Mest skritt men blev lite trav och en kort galopp också. Enter gick först hela ridturen och var jätte duktig hela rundan runt. När han tyckte det blev läskigt gick han bara och tutade lite men gjorde inget annat. 
 
Blev en rätt bra ridtur för Enter idag för han och gänget körde världens race innan jag tog in honom. Det började med att Enter lekte rodeohäst alldeles själv medan dem andra travade rätt lugnt. Aldrig sett honom bocka och sparka så mycket. Sen drog Enter igång racet. Han låg ungefär en halv hage framför dem andra när dem sprang. Vilket han älskade. Även när dem andra tröttnade så körde han vidare, i en kurva var han nära att dratta på sidan. Klumpeduns. 
 
 
Enter fick gå ut i hagen på framsidan och äta lite hö medan jag mockade. Passade även på att borsta Lilly då jag tyckte det blev lite tidigt att ställa in Enter när jag var klar. 
 
Nu börjar det verkligen synas att Lilly ska få föl. Magen börjar bli stor och fin! Längtar tills i maj när fölet kommer, bara 3 månader kvar! 
 
Lilly
 
/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0