24 februari

 
Idag blev det ett riktigt effektivt pass i djupsnön för Enter. Både styrka och kondition i ett. Red i en av våra hagar och höll oss i den delen där det är som mest snö. Behövde endast rida en kort stund då Enter tyckte det var jätte jobbigt.
 
Red på en åtta i galopp och på mitten bröt jag av och bytte galopp genom en ny galoppfattning. Fick in lite lydnadsträning där också för han ville helst dra iväg i traven när jag bröt av från galopp. Red inte så länge i den djupa snön för han tyckte verkligen att det var jobbigt. Avslutade i traven där det var mindre snö och sen skrittade jag av ute på den plogade asfaltsvägen.
 
 
När jag hade ridit och fixat allt så smörjde jag hoppsadeln, två träns som jag använder just nu och två grimmor. Har inte smörjt på jätte länge så det behövdes verkligen! 
 
 

/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0