26 februari

 
Idag slog jag på stort och red i dressyrsadeln. Trodde det bara skulle bli pannkaka av hela ridpasset men det gick faktiskt jätte bra. Började med att skritta igång på en plogad asfaltväg innan vi red in i en av hagarna som står tom nu under vintern. Började först jobba lite i skritten innan vi övergick till traven. 

I traven var han först lite ofokuserad i höger varvet men skäpte till sig när vi bytte plats i hagen. Ville ha ett bra flyt samtidigt som jag fokuserade på min sits. Några gånger när jag red lätt i traven kände jag att jag blev lite framåtlutad men la märke till det och kunde då skärpa till mig själv. 
 
I galoppen fick jag några gånger bli lite bestämd då han drog iväg i avsaktningarna till trav, lite psykbryt. Men hans högergalopp var verkligen hur ljuvlig som helst. Han fick till det där gunget som är helt underbart att sitta i, en riktigt fin uppförsbacke i ryggen också. 
 
Skrittade sen av för hand på den plogade asfaltsvägen.
 
 
Visst var han fin i pannbandet? 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0