27 februari

 
Vilket underbart väder vi bjöds på idag och det ska bli lika fint imorgon om man litar på vädernyheterna. Var ute i stallet vid tio och körde lite stallstädning. Vi tvättade en vägg och en del av taket, så nu är det fin fint i stallet. 
 
Tog av Enters täcke när jag skulle mocka så han fick stå och sola en stund i solen. Detta måste ju vara dem dagarna som hästarna uppskattar mest, när solen värmer efter en mörk vinter och dem får gå utan täckena ett tag. 
 
Red ut tillsammans med Cissi och Toppen. Märkte redan igår att Enters ena bakben började tjockna lite grann. Lindade honom med Back on Track paddar när vi red och så höll vi oss bara i skritt. Vi red en runda på ungefär 40 minuter och det var helt plogat hela rundan. Skönt för hästarna att få slippa traska i djupsnö varje dag. Vill ju inte överanstränga dem så att rida på plogade vägar är jätte nyttigt under vintern även om det är super kul att dra på i djupsnön. 
 
 
Imorgon kommer uppdateringen vara låg ifrån mig då jag först ska till stallet och sen på eftermiddagen åker jag till Gävle, men på fredag får ni uppdatering igen! 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0