3 Februari

 
Eftersom jag har stått ut med en häst som inte klarat av att vara själv någonstans i ungefär 5 år så har det liksom inte landat än att han visst kan vara själv nu. Är så jädrans stolt att min lille plutt verkligen landat i sitt liv och inte blir hysterisk bara över att han är inne i stallet själv. 
 
Började med att jag tog in Enter i boxen så han fick äta sin "gröt" med lusern, mineraler och b-vitamin. Han fick även lite hö som han kunde tugga på. Gnuggade hela honom med en gummiborste för att få bort massa lös päls och sen borstade jag hela kroppen med dem vanliga borstarna och sen resten. 
 
Red i lite mer än en timme och endast skritt då underlaget inte funkar för annat just nu. Antingen är det is eller så är det snö med hård skare och där vill jag inte riskera att han får skärsår av skaren. Red över i Stora skogen och där har vi inte varit på ett tag själva så han var spänd från att vi gick in i skogen tills att vi kom ut, ibland kunde han slappna av korta stunder. Mötte på 3 människor med hundar på två ställen och dem gick in och ställde sig bland träden som kanske inte var det smartaste alternativet men det kunde väl inte dem veta. Vi kom iallafall förbi dem. 
 
Till min glädje så var våra klätterbackar helt snö och is fria! Hur bra som helst eftersom det var hårt i marken men inte halt så fästet var helt perfekt. Märktes att vi inte har klättrat på länge för han tyckte det var hur jobbigt som helst uppåt. Började i den lätta backen några gånger och avslutade sen två gånger i den brantaste som är riktigt tuff innan vi skrittade hemåt. 
 
 
/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0