5 februari

 
Idag var upplägget skrittarbete i dressyrsadeln. Mycket bra för både mig och Enter då jag sitter bättre och kan därför jobba honom mycket bättre. 
 
Jobbade med samma saker som alltid när jag skrittjobbar. Volter, halter, igångsättning, skänkelvikningar, slutor, öppnor och utåtställd på volt. Riktigt nyttiga saker alltihop. Med halterna och igångsättningarna vill jag ha en bra form in i halten, att han håller den under halten och sen behåller formen i igångsättningen också så han inte bara flyter iväg. Detta gjorde han jättebra. Eller allt gjorde han jättebra, allt gick faktiskt kanon idag. 
 
Avslutade med att galoppera två varv på en volt i varje galopp, vilket Enter verkade tycka var jätte roligt.
 
Vill dock inte under vintern hålla på med dressyren i traven och galoppen när det inte är bra underlag då det inte känns som bästa upplägget för honom att behöva göra dressyrövningar antingen i djupsnö eller på lite ojämnt underlag. Längtar till våren! 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0