Helgen

Gådagen bestod av att jag var borta ungefär 12 timmar. Var på tävling och hjälpte till hela dagen, men fick en liten paus på nån timme och åkte då till stallet för att motionera Sigge. Blev en barbacka tur på en plogad väg där vi jobbade med sidvärtsövningar i alla gångarter. Sigge skötte sig bra med var spänd för allt möjligt i början och ville inte alls gå vissa tillfällen. Så jag fick verklgien jobba med att sysselsätta honom så han skulle tänka på något annat. Då gick det kanoners!
 
Imorse ringde klockan tidigt igen och jag pallrade mig iväg till Hamre för yttligare lite tävling. Däremot hoppade båda hästarna nära varandra så det gick väldigt fort. Åkte hem vid 10. Sigge får vila idag då han har gått hela veckan och fredag + lördag kändes han lite trött, så han förtjänar verkligen att vila lite.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0