Början av mitt sportlov

Jösses vad skönt med sportlov säger jag bara! Efter att ha mängder av skolarbeten över sig tar jag nu lov. Endast en hel del matte fick följa med hem som ska få göra mig sällskap under mina lediga dagar.
 
Efter att ha avslutat veckan med några inlämingar och ett engelskaprov stack jag till stallet. Annelie skulle också ut och rida när jag kom ut, så vi gjorde sällskap. Red fram och tillbaka några vändor på en plogad väg. Vägen är 1 km lång så efter att ha vänt några gånger fick vi ihop några km. Jobbade de sedan på vallen en liten stund. Sigge fick då jobba på en volt för att bli något mjuk. Idag var han seg och lite trött tror jag faktiskt. Däremot är inte det alls konstigt med tanke på att han gått rätt hårt under veckan. Efter lite arbete så travade vi några vändor på den plogade vägen igen och skrittade sedan av hästarna där också.
 
 
Imorgon blir det en tidig morgon, ska vara på Hamre kl 8 för att hjälpa Annelie på tävlingen. Efter första klassen blir det en paus genom att åka till stallet och motionera Sigge, för att sedan åka tillbaka till tävlingen med nästa häst som ska tävla på eftermiddagen. Troligen blir det en lååång kväll, kommer komma hem sent. Sedan är det bara upp igen på söndag morgon och tillbringa förmiddagen på tävling. Men måste faktiskt säga att jag tycker det är superroligt att följa med och få hjälpa till. Man får se så mycket och även lära sig saker. Jag tycker det är nyttigt att se andra tävla, speciellt på denna nivå. Lärorikt och samtidigt hur roligt som helst!
 
 
Imorgon ska Sigge antingen få en uteritt eller så hade jag tänkt att longera/tömköra, beronde på hur mycket tid som finns innan det är dags att åka tillbaka till tävlingen. På söndag ska han få en välförtjänt vilodag efter att ha jobbat på hela veckan och dessutom gått en hoppträning.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0