Det går bra nu!

Beställt licens till mig och förnyat Sigges för året. Har tittat på olika tävlingar och planerat in några. Som det ser ut just nu så startar Sigge och jag vår första tävling för året v.10 i Eskilstuna. Om jag är tävlingssugen och längtar? Det kan ni ge er på!
 
Dessutom sticker vi iväg till Skästa och hopptränar på torsdag, åh vad roligt det ska bli! Ska försöka få tag på någon som kan filma tänkte jag.
 
 
Nu jä*lar är vi igång och Sigge är fräschare än någonsin, så himla skönt. Någon som jag inte riktigt kan smälta är hur fin Sigge är i sina bakben. Han har haft lymfangit två gånger tidigare och är därför normalt mycket tjockare i vänster bak då de aldrig riktigt har gått tillbaka helt. Höger bak har tidigare också varit lite tjockt när han har stått inne under natten eller vilat från ridningen. Nu är båda bakbenen riktigt fina, smalare än någonsin och man kan inte se någonting av hans tidigare kroniskt tjocka bakben. Även när han har vilat någon dag så är han inte tjock. Efter sista hoppträningen var jag säker på att få möta "elefantben" i hagen dagen efter (då han alltid har blivit tjock efter hårdare pass tidigare), men nej, han var finare än någonsin. Tror att det är jättebra för honom att gå på lösdrift och kan röra sig fritt. Man märker att han verkligen trivs med att vara ute, en sådan lättnad och glädje när man ser att sin häst mår så bra!
Inte den bästa bilden kanske men så här såg han ut när han kom till mig, då med lymfangit. Benet var riktigt tjockt och som sagt är det inte den bästa bilden direkt. Så här kunde han även se ut efter en natt inne på box.
 
Så här ser Sigge ut i bakbenen idag. Det är svårt att visa med bilder, men det är STOR skillnad i verkligheten. För mig känns det riktigt skönt måste jag säga, för trodde aldrig i mitt liv att det ens kunde bli så här bra som det faktiskt är.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0