Effektivitet

Red väldigt effektivt idag, och han fick bara korta skrittpauser, man Sigge verkade inte ledsen över det för han trampade på som bara den hela tiden och så fort jag tog tyglarna och började trava. Tycker det är så roligt nu för han är verkligen positiv och trampar på hela tiden utan att vara pigg. Han är mycket trevligare att jobba med och Sigge vill verkligen. Härlig känsla med tanke på att han har varit så omotiverad till all gällande motion för ett tag sedan. Tror han tycker det är lite roligare när vi även nu kommer igång med träningar och allt, det händer lite mer då. Hur som helst så jobbade vi med galoppen, samlad men effektiv,  Små volter i galopp för att sedan göra ett galoppombyten som han gjorde klockrena hela tiden! Han fick gå så rätt länge för att han verkligen skulle få kämpa och det gjorde han och var hur fin som helst! Travade lite på en volt och kände att knapparna satt även där vilket de gjorde. Han blev svettig så fick stå inne en stund och torka medan han åt mat och jag fixade allt innan jag åkte hem.
 
Väl hemma åt jag middag och har tränat. Ja ni läste rätt, JAG har tränat, det trodde ni inte va? Jag har verkligen världens sämsta kondition och inga muskler för fem öre så för ett tag sedan bestämde jag mig för att göra något åt det. Så idag blev det att springa på crosstrainern och efter det tio snabba armgävningar och direkt efter 10 snabba sit ups. Nöjd med mig själv. Ska försöka göra detta varannan dag tänkte jag. Resten av kvällen har spenderats med en kemirapport, snart klar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Tove

Fin blogg :)

Svar: Tack så mycket! :)
fullblodsmupparna.blogg.se

2013-02-06 @ 16:23:21
URL: http://granaryttarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0