Foder

 
Detta är nått jag tycker är rätt intressant att läsa om på andras bloggar så tänkte dela med er till er också. 
 
Enters foderstat: 
 
Morgon: 0,5 kg korn + morötter/äpple/knäckebröd
3 kg hösilage
 
Em: 1,5 skopa betfor + en skopa biotin 
5 kg hösilage
 
Kväll: 0,5 kg korn + morötter/äpple/knäckebröd
6 kg hösilage
 
På vardagar innan jag åker från stallet cirka 19.00-19.30 så får han 0,5 kg lusern, 1 dl mineraler och 1 dl b-vitamin uppblött. Är jag ledig får han detta medans jag gör iordning honom innan ridning. 
Morgon/kvällshinken
 
Lusern/mineral/b-vitamin innan jag blöter det. 
 
 
Alla hösilage mängder är inte exakta då jag oftast inte väger hans påsar utan kör mest på känsla, men han inne har han nästan helt fri tillgång på hösilage. 
 
Har även skaffat rutiner som är att han ska ha en morot+ett äpple som ligger på hans hösilage när jag har mockat och så får han två knäckebrödsskivor efter sin gröt. Bortskämd. 

/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0