Lägger detta ridpass bakom mig

Sigge var spänd och tittig, vilket resluterade i att han absolut inte ville jobba, gick inte ett steg där jag ville och så fort jag försökte sätta honom i arbete slog han som den med huvudet. Mitt tålamod försvann till slut, så gick in i stallet och satte på gramanen. Då gick det betydligt lättare men han ville inte gå där jag villle och helt plöstligt stannade han. Dryg var förnamnet.
 
Skulle jobba med galoppen och det som jag fick göra på hoppträningen. Inte den bästa dagen. Han var rätt fin i vänster varv ett tag, men har väldigt mycket att jobba med. Under ridpassets gång dök det upp några problem som jag tänkte rådfråga Annelie om imorgon, så jag vet hur jag ska göra i de situationerna.
 
Sigge och jag har haft ett bättre pass så tar med mig några saker att tänka på och lägger annars detta bakom mig för att se fram emot morgondagens ridning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0