Träning för fullt

Kom precis in efter att ha varit ute och sprungit några kilometer med hunden. Trött? Det kan ni ge er på! 
 
Sigges motion för dagen blev en uteritt för oss själva. Det var ett tag sedan vi red själva, utan sällskap. Hur som helst så blev det en härlig galopptur på olika vägar. Ena vägen red jag och Johanna på igår, fast idag tog jag bara galoppsträckan åt andra hållet fram och tillbaka för att sedan rida ut på en annan väg. Varken Sigge eller jag hade gått den sträckan åt detta håll, självklart tyckte Sigge det var jätteläskigt och hoppade för allting. Det finns några snödrivor längs vägen som Sigge bara brukar plöja igenom, men idag blev det tvärnit! Gissa om jag blev lite överraskad när vi kom i galopp och hästen gör ett tvärstop. Allt gick bra, jag fick bara jobba en del. 
 
Sigge var pigg och glad! Ska absolut inte klaga att han är så pigg egentligen, men fattar inte att han aldrig blir trött. Känner att detta inlägg blev väldigt konstigt, men ridturen var i alla fall jättehärlig och hästen var fin! 
 
 
Imorgon ska jag rida dressyrlektion för Camilla på Fröken. Det ska bli jätteroligt, ska bli spännande att se hur det går. Mina ben kommer vara döda efteråt. Är glad att jag får en sådan här chans att rida andra hästar, även om jag och Sigge verklgien skulle behöva oss en dressyrlektion, så är det roligt att få jobba med någon annan häst. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0