Träningen i tisdags

Finns så mycket att skriva om egentligen, men tänkte försöka vara kortfattad.
 
Vi tränade bland annat på galoppsprång och att ha bra galopp (för min del). Det har gått bättre förut, men är ändå nöjd. Sigge var jätteduktig och skötte sig hur bra som helst, även om jag klantade till det för oss ibland. Vi fick ett stopp och ett stopp/rivning/gick igenom hindret. Men som sagt så var båda helt mitt fel och kan inte lägga någonting på honom.
 
Sedan jag flyttade till detta stall som jag står i nu (flyttade den 1 oktober 2012) så har jag börjat träna på ett helt nytt sätt. Saker som jag inte alls tänkte på förut får jag nu träna på och jag lyckas inte riktigt alla gånger, men träning ger färdighet. Bland annat så är det nu att RIDA varje steg, räkna galoppsprången, komma rätt på hinder, ha kraft i galoppen och så vidare. Tidigare har jag mest tragglat själv och inte alls tänkt på detta så som jag måste göra nu.
 
Så med tanke på att det ändå är en del "nya" saker för mig men som ändå är rätt grundläggande så är jag nöjd med träningen. Dessutom fick jag massor av beröm efteråt vilken duktig och lydig häst jag har, att Sigge är så fin vilket alltid är roligt att höra. Men det är klart att jag har världens finaste häst!
 
Jobbade ingenting med höjder utan fokusera på andra saker. Jag och Sigge hoppade banan på 90 cm - 1 m någonting.
 
 
Kanske slänger upp några filmer från träningen, både bra och dåliga. Tycker det är nyttigt att se de sämre filmerna för att se sina misstag. Däremot är det minst lika viktigt att se de som man gör bra så man kan ta med sig de också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0