Uteritt

Åkte ut till stallet tidigt imorse och red ut tillsammans med Johanna och Annelie. Tempot var ganska högt så Sigge fick trava ifatt flera gånger för att ens hinna med i skritten, så trodde han skulle vara helt slut efteråt, men nej, när vi väl kom tillbaka så var han fortfarande pigg. 
 
Hur som helst så red vi en härlig runda där det mestadels blev trav och galopp. Red in mot Brottberga och runt mot Skerike. Mycket på plogade vägar, men även med lite mer snö så de fick jobba lite. Fick sitta och hålla Sigge nästan hela tiden för att han inte skulle dra iväg, han låg på som bara den, och sista galoppen drog vi på lite. Hade en häst som inte kunde skritta ett tag, men jag ska väl bara vara glad att har är så pigg som han är med tanke på att han snart är 21 år gammal och dessutom går ute på lösdrift. Jag ska inte klaga på att han är så pigg hela tiden så jag knappt kan rida honom trött. Sigge behövde verkligen komma ut, han var helt full av energi. Riktig trevlig tur måste jag säga! 
 
Imorgon väntar ännu en uteritt som jag ser fram emot!
 
Gammal bild. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0