19 Januari

 
 Hade stalljouren idag så var ute i stallet tidigt på morgonen för att släppa ut hästarna. När alla var påklädda och utsläppta så fixade jag mockning+foder åt Enter, Lilly och Toppen i väntan på mitt ridsällskap. Hade bestämt tid med Lena och hon skulle komma vid 10. 
 
Lena och jag fick även sällskap av Rebecca som hakade på oss. Det var ju runt -20 när vi red. -25 när jag åkte ut på morgonen, kallt med andra ord. Gled runt i michelinkläderna och det var rätt skönt endå. 
 
Vi red ner till Hagbyholm och runt ufot som vi kallar en runda. Den är rätt bra dagar som dessa när det är så kallt och man inte kan göra mer än att skritta. Bra distans utan att man fryser ihjäl helt och mycket miljöträning för hästarna. Hela rundan tar nog ungefär en timme att bara skritta, men det går ju såklart att även köra alla gångarter på den.
 
När vi hade ridit klart lunchfodrade jag båda hagarna och slängde även in flera grenar till Enters hage eftersom dem hade gnagat sönder dem som jag la in förra helgen. 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0