29 Januari

 
Varje gång jag ska skriva dessa inlägg blir jag alltid helt tom i skallen på hur jag ska starta dem. Det blir alltid så tråkigt. Iallafall så kom jag ut till stallet vid kvart i fem, började med att mocka och fixa foder. Cissi var där så snackade lite med henne. Både Rossi och Toppen har blivit sparkade ett framknä och veterinären var ute igår så nu ska båda äta medicin i 5 dagar. Alltså kommer Enter typ inte få nått sällskap på nån vecka säkert. Cissi hjälpte mig även att ta in torv, fick in världens klump så nu behöver jag nog inte fylla på ett tag. 
 
Började borsta Enter och när jag skulle sätta på honom framskydden kände jag på senan på högerfram. Tyckte den kändes "bucklig" och aningens varm men han var inte halt. Vart orolig att han hade fått en smäll på senan så ringde mamma och diskuterade. Eftersom han var inte var halt så gick jag ut och gick med honom i en halvtimme istället och när vi kom tillbaka var senan inte "bucklig" längre, puh. Han hade ju gått med lindor+paddar på frambenen hela dagen idag så det var säkert därför senan kändes konstig, så det var säkert inget farligt. Får se hur den ser ut imorgon. 
 
Enters fina promenad outfit. 
 
Medan jag väntade på skjuts hem så gosade jag lite med Lilly. Gnuggade med gummiborsten idag igen och fick bort massa päls. Hon tyckte det var jätte skönt att bli kliad med gummiborsten. En riktigt trevlig häst är hon faktiskt, ur snäll och väldigt nyfiken. 
 
Inte så lätt att ta kort på en nyfiken 4 åring som är lös. 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0