30 Januari

 
Riktigt skönt med sovmorgon idag, att bara dra runt ett tag och inte göra nånting. Åkte till stallet strax efter ett och red på direkten. Visste först inte vart jag skulle rida eftersom det verkligen var isgata överallt. Paddocken är ju inte ett alternativ nu under vintern enligt mig eftersom snön blir så gnugglig där så nej tack till det. Bestämde mig till slut för att rida i en av hagarna för efter helgen kommer nog inte den möjligheten finnas då det ska bli kallare igen vilket betyder att skaren kommer vara ett faktum där uppe i djupsnön. 
 
Bestämde mig för att inte ta detta ridpass så seriöst utan bara latja lite. När Enter var uppvärmd och klar så började jag med några travlängingar utan att han skulle slå över till galopp, funkade hyffsat. Några gånger gick han bra kvar och andra slog han över. Sen körde vi lite galopprace. När jag tryckte på han första gången så drog han iväg och slog in en bakutspark, vilket jag verkligen inte trodde han skulle göra så blev lite paff men satt kvar. 
 
När vi hade kört lite race så jobbade vi med lydnaden. Galoppfattningar från skritt, lugn galopp några steg och sen skritt igen. En avslappnad skritt och ingen där han gick och trippade. Funkade till slut riktigt bra och då valde jag att börja trava av. Han fick en fin form i traven även fast jag inte jobbade nått med den idag. 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0