5/1-13

 
Efter att ha haft vattenhink i cirka 5 år så har Enter nu fått en vattenkopp installerad (han står ju vanligtvis i uteboxarna + har det inte funnits någon i den han står i nu inne i stallet). Kändes grymt konstigt att inte behöva göra vattenhinken och känner på mig att jag säkert kommer känna att jag glömt göra något när jag åker hem nu ibörjan. 
 
Iallafall så fick Enter springa ur sig lite energi idag. Även om Enter är en väldigt speciell häst som inte bryr sig om han bara skrittar i flera veckor eller vilar, han blir inte knäpp för det så kände jag för att galoppera lite idag.
 
Började med att skritta ut först en stund och sen red jag till en av hagarna som det fanns rätt mycket snö kvar i. Det funkade helt okej att rida där. Enter förstår ju när man vänder tillbaka och galopperar "hemåt" så då låg han på ganska mycket men helt reglerbart med tanke på att jag inte hade någon nosgrimma. Men annars var det underbart att känna lite drag igen. 
 
Avslutade med att jobba lite på att sitta tillbaka och inte bli framåtliggandes. Har ju verkligen inga rygg- eller magmuskler så känner att det kommer bli himlans jobbigt sen när man börjar rida ordentligt igen. 
 
 
Två från igår. 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0