Dagens mörkerritt

Idag bestämde jag mig för att rida i dressyrsadeln och tänka lite på sitsen som är för jävlig rent ut sagt. Inte ridit i dressyrsadeln sedan säkert oktober för jag har varit så lat - det är ju jobbigt att rida i dressyrsadeln och framförallt så skäms jag lite över hur det ser ut när jag rider i den för tillfället i en annan gångart än skritt. 
 
Men iallafall, började att jobba honom lääänge i skritt. Volter, åttor, skänkelvikning, öppna och slutor. Basicgrejs liksom. Ibörjan var han lite all over the place. Trippade runt och taktade när jag la för mycket skänklar enligt honom. Men sen skärpte han till sig och jobbade på fint. Fin form och bjudning framåt men endå bra med tillbaka. Perfa! 
 
Valde sen att köra lite galopp på en volt i några varv i båda galopperna så han skulle få ut lite överskottsenergi. Började i högervarvet, funkade bra men fick sitta tillbaka väldigt mycket för att få en bra galopp. Sen skulle jag köra vänster. Fick igång han bra sen började han studsa och lyfta fram. Stannade honom då och bad han fatta om, då visste han inte vart han skulle ta vägen. Studsade uppåt med framdelen och ville gå iväg i högergalopp. Om jag lät han gå iväg i höger så började han bocka och ha sig. Fick tillslut en bra vänstergalopp och gick efter den tillbaka till skritten och avslutade. 
 
 
Imorgon blir det uteritt tillsammans med Cissi och Rebecca som skulle promenera med Toppen och Lady. 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0