enrubrikhärtack!

Hej där! Idag har min prins förvånat mig flera gånger. Hade bestämt att jag skulle rida tillsammans med Zandra idag, grejen är bara den att hennes nya sköthäst står ungefär 30-40 minuter ifrån vårt stall så jag skulle få rida själv och möta henne för att sedan rida själv tillbaka. 
 
Började fixa iordning Enter och han var på ett strålande humör, kunde ha honom själv inne i stallet utan protester eller att han sprang runt i boxen - händer inte ofta må jag säga. Red sedan iväg och han skötte sig hela vägen till Grävlinge där vi hade bestämt träff för att slippa mötas i skogen och råka ut för SURPISE moment. Enter fjantade sig lite innan jag kom fram men hade aldrig varit där själv med honom heller så han är förlåten. 
 
Det värsta när jag red själv var att min mobil helt frös - den vägrade spela ljud. Avskyr att rida själv utan musik på högtalaren och Enter blir mer avslappnad när det är musik på. Så jag fick sätta mig och sjunga på hästryggen men såklart blir man ju helt blockad när man ska komma på en låt att sjunga. Genom mina år har jag säkert sjungit på 1 miljon låtar men idag var det bara en låt som ploppade upp i skallen - Barbie Girl med Aqua. Japp, där satt jag och sjöng Barbie Girl i skogen. Haha, skämmigt om någon skulle kommit. 
 
Enter skötte sig jätte bra tillsammans med Zandra på Fabrina, han sneglade lite på henne ibörjan men fann sig snabbt i hennes sällskap. Vi red runt på grusvägarna vid Grävlinge innan det blev dags för oss att dra tillbaka till stallet. Med ungefär tio minuter från stallet var mina fötter helt bortdomnade. Gjorde så ont att jag knappt kunde tänka så jag valde att hoppa av då jag trodde att det skulle bli bättre om jag gick. Värsta jag gjort att gå på halkigt underlag utan känsel i fötterna, det gör jag aldrig om. Trodde jag skulle ramla i varje steg. 
 
Riktig duktig häst var mina fina prins idag! Imorgon blir det fotografering! 
 
 
 
Två behind the scenes bilder från en fotografering 2011. 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0