Enter 18 Januari

 
Tar ridpasset från igår nu såhär i lite efterhand. Var helt själv i stallet så tänkte rida lite i dressyrsadeln eftersom Enter fick gå relativt hårt för hans kondition både onsdag och torsdag. Jag riktigt suger på att rida i dressyrsadeln, jag orkar helt enkelt inte. Så jäkla frustrerande faktiskt. Det funkar helt okej i skritten, då går det bättre att rida honom ordentligt än om jag skulle rida i hoppsadeln, men i traven och galoppen - skäms. 
 
Iallafall, jobbade honom på volter, åttor och sidvärtes övningar. Han gick väldigt bra. Försökte få upp honom i skritten och mer på bakbenen. Skulle på slutet avsluta med lite trav och galopp. Mest för mig själv. Jag skulle bara träna på att sitta tillbaka och ner i sadeln. Enter drog på grym bakutspark som jag nästan åkte i backen på. Efter den bakutsparken så travade jag och hade mycket stöd i stigbyglarna. Helt plötsligt gled foten ur stigbygeln, hade uggs, och var hur nära som helst på att åka av. Bra avslut! 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0