Enter 25 Januari

Igår hade jag verkligen ingen inspiration till att rida så körde lite trickträning istället. Jobbade mycket med spanska skritten och tycker att det går framåt. Han tar ju upp benet högre men han tappar dock lite av framåtbjudningen i själva momentet. Men vi jobbar på det. Jag har ju ingen aning om vad jag egentligen gör utan jag kör bara på känsla och vad som passar Enter och det han kopplar till rörelserna. 
 
Vi avslutade trickträningen med lite lek i hagen, och det blev verkligen lek. Enter skulle bocka, stegra och ha sig. Han vill att jag ska leka med honom som om jag var en annan häst, men det vill helst inte jag. Så jag hade ett safe-place i hagen som var en pressening som han inte vågade gå på. Där kunde jag springa och ha mig och Enter sprang runt utanför presseningen. Jag kunde göra små ruscher mot honom, då vände han sig mot mig och brallade mot mig med helt spetsade öron och sen skuttade han runt. Både tyckte nog det var lika kul. 
 
 
/Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0