Fina fina Sigge

Igår var Sigge något lugnare än i måndags, men jösses vilken kraft han har i stegen när han väl sätter fart. Idag började han med att vara relativt lung, men det höll bara i sig några varv. Idag jobbade jag med traven och han blev ritkigt fin. Passet betstod mestadels av halvhalter och hitta på saker för att sysselsätta honom så han inte bara skulle springa allt vad han kunde. Efter att ha jobbat och gjort lite övningar på en volt och fått ut det jag ville: att han lyssnade, tog förhållningar och jobbade, så gick jag över på rakt språk. Även om han var pigg som satan så ville jag ändå kolla att gasen funkade och han behövde få springa av sig lite också efter att ha jobbat i kort form. Så drog på i traven. Han har en riktigt maffig ökad trav när man väl får till den och han är lite taggad. Idag var det snö och hästen var övertaggad, vilket resulterade till att frambenen åkte upp ännu högre och jag sköts verkligen ur sadeln för varje steg, jag älskar verklgien den där känslan av det där steget. Drog några vändor i galopp också, fast drog inte på så mycket utan ville att han skulle galoppera på men balanserad och avslappnat utan att bli så lång. Åh vad fin han var!
 
 
Hoppas att snön kan ligga kvar nu ett tag och helst ska det komma betydligt mer om ni frågar mig. Hoppas även att Sigge kan hålla i sig och vara så här fin. Taggad till tusen till hoppträningen om några veckor!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0