Häst-söndag!

Ställde klockan tidigt imorse för att åka till stallet. Väl där så red jag Sigge en stund.Han var riktigt fin idag måste jag säga, jag jobbade mycket med halvhalter och temoväxlingar för att få honom mer uppmärksammad på mina hälper och börja aktivera bakbenen. Till en början kändes han lite motsträvig men det släppte ganska snabbt. Jobbade i lång och låg form och han lyssnade på alla mina hjälper samt jobbade riktigt bra. Att även solen var framme och lös på oss på fältet gjorde saken ännu bättre. Som ni märker började min söndag väldigt bra.
 
Bild från senaste hopptävlingen.
 
Efter att ha släppt ut Sigge i hagen igen hjälpte jag Annelie att lasta hennes hästar och följde med på hennes hoppkurs. Det var en väldigt lärorik dag även för mig faktiskt då jag fick hjälpa till med hennes hästar och kunde även höra och se hoppningen så snappade upp några tips. Vi tillbringade ganska många timmar på Skästa gård innan vi åkte tillbaka till stallet. Där gav jag Sigge mat och sedan bar det av hemåt!
 
Trevlig dag och ett bra avslut på helgen. Nu sitter jag med skolarbete framför mig som ska göras innan jag kan sova.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0