Idag och resten av helgen

Sigge var betydligt lugnare idag. Lyckades komma ut till stallet när det fortfarande var ljust vilket var väldigt skönt, dock var det riktigt kallt idag! Sigge höll sig lugn och sansad så länge jag låg på en volt, men så fort det blev rakt spår så blev det krut i gubben. Jag jobbade med olika böjningar och flyttade åt lite olika håll, samt växlande tempo. Han lyssnade väldigt bra tycker jag, men kan inte påstå att han blir direkt trött. Men vill heller inte köra helt slut på honom, utan bygga upp det succusivt och inte köra järnet bara för att han är pigg. Han har ju inte den bästa konditionen eller de starkaste musklerna än, så en dag i taget. 
 
 
Imorgon är planerna att åka ut tidigt till stallet. Tänkte rida lite på en plogad grusväg fram och tillbaka för att han ska få slippa jobba i massa snö hela tiden, bra med variation. Ska bli spännande att se om han har lugnat ner sig till imorgon, eftersom det har blivit bättre för varje dag, eller om han taggar till ännu mer för att det är plogat och för att jag får rida fram och tillbaka hela tiden. Det återstår att se. Efter det bär det av till Strömsholm med Annelie och hennes hästar. Måste säga att jag tycker verkligen det är roligt att följa med, dels för att man får se så många hästar (såklart) och sedan tycker jag att det är väldigt lärorikt, både att få hjälpa till och titta när andra rider (på den nivån), alltid är det något man kan snappa upp! 
 
För övrigt är helgen ganska fullpackad med plugg och på söndag väntar stall, ännu mera plugg och att träffa Fahrim. Uppdaterar så fort jag hinner. Trevlig helg på er!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0